poniedziałek, 3 listopada 2014

Następny przystanek: WYBORY #4, czyli pytamy Karola Wiszniewskiego z OWS

Witajcie! 
Tym razem odpowiedzi udzielił nam Karol Wiszniewski reprezentujący Ochocką Wspólnotę Samorządową. Za tydzień opublikujemy odpowiedzi Ochocian, a już dalej tylko... WYBORY!



1. Co wydarzyło się przez ostatnie 4 lata na rzecz komunikacji szynowej na Ochocie? Jak Państwo działali w tej kwestii?
Ad 1. W kwestii komunikacji szynowej priorytetowym projektem dla dzielnicy jest budowa linii tramwajowej Dw. Zachodni- Bitwy Warszawskiej - Banacha - Rakowiecka. Linia ta jest również wpisana w uchwalony Plan miejscowy Pola Moktowskiego. Komisja przestrzenna, której byłem przewodniczącym uchwaliła uchwałę w tej sprawie, w celu przyspieszenia realizacji tej
inwestycji przez miasto. Ponadto jako radny postulowałem integrację pasu tramwajowego i autobusowego w ulicy Grójeckiej, tzw. trambuspas. Ww. rozwiązanie zostało wpisane w uchwalony Plan miejscowy Opaczewska.

2. Co znajduje się w Państwa programie wyborczym i dotyczy rozwoju komunikacji szynowej na Ochocie?
Ad. 2 Jak najszybsza realizacja linii tramwajowej Dw. Zachodni - Bitwy Warszawskiej - Banacha - Rakowiecka. Likwidacja pętli tramwajowej na Pl. Narutowicza przy przebudowie Placu i wyprostowanie jezdni ul. Grójeckiej na Placu Narutowicza. Zintegrowanie ruchu autobusowego i tramwajowego na tzw. trambuspasie w ulicy Grójeckiej

3. Jak wyobrażają sobie Państwo komunikację szynową za 4 lata?
Ad.3 Uważam, że komunikacja szynowa powinna zapewnić dogodne skomunikowanie Ochoty z innymi dzielnicami, nie tylko ze Śródmieściem, Wolą i Włochami, ale również z Mokotowem i w przyszłości z kolejnym połączeniem z Wolą.

4. Po wybudowaniu odcinka obwodnicy miasta ruch na jednej z głównych arterii miasta i dzielnicy - ul. Grójeckiej - zmalał. Jak widzą Państwo kwestię uspokojenia ruchu na tej ulicy?
Ad.4 Wartym rozpatrzenia jest postulat ograniczenia ruchu do dwóch pasów w ulicy Grójeckiej na odcinku Pl. Zawiszy - Słupecka (w stronę wyjazdu z miasta) i przeznaczenia odzyskanego terenu na miejsca parkingowe dla mieszkańców.

5. Jaki mają Państwo pomysł na rozwój infrastruktury rowerowej na Ochocie?
Ad.5 Konieczne jest dokończenie drogi dla rowerów wzdłuż Alej Jerozolimskich od ul. Grzymały Sokołowskiego do Pl. Zawiszy, realizacja ścieżki rowerowej wzdłuż Al. Żwirki i Wigury, wytyczenie pasa rowerowego na ul. Raszyńskiej i w dłuższej perspektywie ścieżki wzdłuż uli Grzymały Sokołowskiego - Kopińskiej - Wawelskiej. Jestem również zwolennikiem rozszerzenia sieci roweru miejskiego Veturillo o dodatkowe stacje na Ochocie.

6. 2 lata temu, podczas EURO 2012, uruchomiono na ul. Żwirki i Wigury bus-pas, który miał na celu ułatwienie podróżującym z lotniska dotarcie do Centrum Warszawy. Okazał się on znaczącym udogodnieniem dla mieszkańców, których czas podróży komunikacją miejską na tym odcinku się skrócił. Czy planujecie Państwo działania na rzecz jego przywrócenia? W jakich innych miejscach można uruchomić bus-pasy na Ochocie?
Ad. 6 Uważam, że lokalizacja buspasa w Al. Żwirki i Wigury nie jest najlepszym pomysłem ze względu na zbyt duże natężenie ruchu na tej ulicy. Uruchomienie buspasa na Euro, było rozwiązaniem tymczasowym na czas turnieju EURO 2012 (w czerwcu 2012 - lato - kiedy natężenie ruchu na ww. ulicy jest mniejsze). W kwestiach buspasa warto rozpatrzyć rozwiązanie z trambuspasem w ulicy Grójeckiej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz