GŁOS na "TAK"

Jednym ze sposobów wyrażenia swojego poparcia może być podpisanie petycji, skierowanej bezpośrednio do wiceprezydenta m.st Warszawy - Pana Michała Olszewskiego.

Zachęcamy do oddania swojego głosu!

Tu można zagłosować: http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=9937


Do:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Wiceprezydent M.St.Warszawy - Pan Michał Olszewski
Plac Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
22 443 10 17
molszewski@um.warszawa.pl




Do wiadomości:
Burmistrza Dzielnicy Ochoty - Pana Wojciecha Komorowskiego
Przewodniczącej Rady Dzielnicy Ochoty - Pani Hanny Gęściak Wojciechowskiej
Przewodniczącego Komisja Polityki Przestrzennej, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Dzielnicy Ochoty - Pana
Karola Wiszniewskiego
Przewodniczącej Rady Miasta Stołecznego Warszawy - Pani Ewy Malinowskiej - Grupińskiej
Przewodniczącego Komisji Infrastruktury i inwestycji Miasta Stołecznego Warszawy - Pana Michała Bitnera


Zwracamy się z prośbą o przyspieszenie budowy odcinka łączącego pętlę Banacha z Rondem Zesłańców Syberyjskich. Jesteśmy mieszkańcami Ochoty, osobami, które tu pracują i dojeżdżają na uczelnie, przedstawicielami firm, organizacji i
instytucji państwowych. Zależy nam na usprawnieniu komunikacji w całej Warszawie, a zwłaszcza na wyżej wymienionym odcinku. W tym celu powstała niezależna koalicja “Ochota na tramwaj!”, której działania popieramy i zgadzamy się z głównymi argumentami, której przemawiają za tym, aby budowa tego odcinka stała się priorytetowa. Prosimy o zapoznanie się z naszym stanowiskiem i Państwa poparcie. Nasz postulat jest zgodny ze „Strategią rozwoju miasta Stołecznego Warszawy do 2020 roku”, która weszła w życie z dniem podjęcia, czyli 24 listopada 2005 roku, a dokładniej z założeniem celu operacyjnego 1.6., traktującym o „poprawie jakości życia i bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy”, a w tym: „zapewnieniu sprawnego i bezpiecznego przemieszczania się w mieście osób i towarów”. Jak czytamy w powyższym dokumencie: „Pragniemy, aby
mieszkańcy stolicy czuli się w niej dobrze. Chcemy pokonać dystans, jaki dzieli pod niektórymi względami Warszawę od innych stolic europejskich. Wymaga to poprawy w wielu dziedzinach, poczynając od administracji poprzez zmiany w oświacie, ochronie zdrowia, pomocy społecznej, na bezpieczeństwie kończąc. Pierwszy cel strategiczny uwzględnia także usprawnienia infrastruktury drogowej i komunikacyjnej”, a dokładniej - „Podstawą systemu transportowego Warszawy będzie transport publiczny. Jego jakość zadecyduje o sprawnym funkcjonowaniu całej metropolii. Priorytetowo traktujemy rozwój transportu
szynowego – metra, tramwaju oraz kolei.”


Dlatego prosimy o wpisanie linii tramwajowej łączącej pętlę Banacha z Rondem Zesłańców Syberyjskich na listę inwestycji priorytetowych.

Swoją prośbę argumentujemy następującymi faktami:

I. Od 2006 roku podejmowane są starania o wybudowanie nowej trasy tramwajowej, łączącej dzielnicę Ochota z innymi dzielnicami Warszawy. Budowa trasy, przebiegającej od Dworca Zachodniego do dzielnicy Wilanów, została przyjęta przez Radę Miasta Stołecznego Warszawy jako jedno z priorytetowych zadań w ramach „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego na lata 2007 – 2013 i dalsze”. Obecnie, w związku z ustaleniami dotyczącymi podziału środków z Funduszy Europejskich na lata 2014 – 2020 i możliwością wykorzystania pochodzących z nich nakładów na budowę infrastruktury komunikacyjnej, nadarza się znakomita okazja do wsparcia inicjatywy budowy wspomnianej trasy tramwajowej.

II. Trasa tramwajowa z Woli przez Ochotę, a dalej Mokotów, aż do Wilanowa jest według nas niezbędna do prawidłowego rozwoju komunikacyjnego Warszawy. Uważamy, że ze względu na stan miejskich finansów mogłaby być budowana etapami. Dworzec Zachodni dla mieszkańców, przyjezdnych i podróżnych, to nadal nieprzystępny punkt na mapie miasta, do którego nie wiadomo jak sprawnie dotrzeć. W przyszłości planowana jest jego przebudowa, jednak nie trzeba czekać na nią samą, aby ułatwić pasażerom przesiadającym się na dworcu dotarcie do swoich punktów docelowych zlokalizowanych właśnie na Ochocie: licea, gimnazja, technika, dziesiątki biurowców, Akademia Pedagogiki Specjalnej, szpital na Banacha, szybko rozbudowujący się ochocki campus UW, Uniwersytet Medyczny, który także ulega rozbudowie - to tylko niektóre z tych punktów. Wielu z pasażerów przesiada się właśnie na Dworcu Zachodnim – nowe połączenie ułatwi ich podróż i skróci czas jej trwania.

III. Analizy problemów komunikacyjnych tej części Warszawy wskazują jednoznacznie na konieczność stworzenia w tym rejonie alternatywnych form komunikacji publicznej, w tym w pierwszej kolejności trasy tramwajowej. Rezultatem przeprowadzania takiej inwestycji będzie, przede wszystkim, poprawa atrakcyjności dzielnicy Ochoty w zakresie komunikacyjnym oraz zmniejszenie na jej obszarze natężenia ruchu drogowego. Trasa tramwajowa Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha – Pl. Unii Lubelskiej – Wilanów już od 2006 roku została ujęta w „Planie rozwojowym sieci torowisk tramwajowych do roku 2020” jako posiadająca silne uzasadnienie funkcjonalne i ruchowe. Zapewni obsługę transportem szynowym  południowego obszaru miasta, dostęp do obszaru centralnego oraz powiązanie Mokotowa, Ochoty i Woli. Połączenie komunikacyjne Ochoty z Wolą i Mokotowem, a także Mokotowa z Wolą bardzo kuleją – taka podróż trwa za długo. Dzięki nowej linii podróż z Centrum Ochoty do Centrum Woli i którejś z wolskich stacji drugiej linii metra potrwa tylko 10 minut. Podobnie z podróżą na Mokotów, więcej niż 10 minut nie zajmie podróż do stacji Pole Mokotowskie. Budowa tej linii
pomogłaby rozładować korki, byłaby nowym kręgosłupem połączenia sąsiednich dzielnic.

 IV. Budowa tego odcinka linii tramwajowej przyniesie korzyści na wielu polach miejskiego funkcjonowania, m.in: a. zmniejszy się emisja hałasu i zanieczyszczeń. Zgodnie ze studium wykonalności, jakie zostało wykonane dla tej trasy tramwajowej, nie przewiduje się także dużych ograniczeń ruchu samochodowego; b. zwiększy się liczba pasażerów, ponieważ do nowego tramwaju wsiądą nie tylko mieszkańcy Ochoty. Ułatwi ono podróż także tym, którzy przejeżdżają przez tę dzielnicę tranzytowo, ze względu na szybkość połączenia; c. dzięki nowej linii tramwajowej ludzie przestaną traktować ulicę Bitwy Warszawskiej jako nieprzyjemną, pustą i wymarłą. Większa ilość pasażerów, nowo wygenerowane potoki pasażerskie rozwiną lokalną gastronomię i punkty usługowe. Okolica stanie się przez to atrakcyjniejsza dla małych przedsiębiorców, z których usług
będą mogli korzystać mieszkańcy i „pasażerowie-goście”.

To główne powody, dla których według nas i wielu ekspertów warto dać szansę tej linii tramwajowej. Zależy nam, aby rozwiązywać lokalnej problemy w sposób partnerski, dlatego powstała koalicja „Ochota na tramwaj”. Prosimy więc o wzięcie
pod uwagę tego lokalnego głosu i pozytywne rozpatrzenie naszej prośby. Jest to kwestia bardzo ważna dla rozwoju tej części miasta i na pewno linia, łącząca Pętlę Banacha z Rondem Zesłańców Syberyjskich może poprawić jakość życia wielu mieszkańcom i użytkownikom naszego miasta. Nie traćmy więc czasu i zróbmy razem coś dobrego dla rozwoju Warszawy i Ochoty. Prosimy o podjęcie decyzji jeszcze w 2013 roku, aby nasze wspólne starania i działania nie poszły na marne.

Z góry dziękujemy za chęć współpracy.


Niżej podpisany/a:
Koalicja "Ochota na tramwaj!"
02-382 Warszawa
glosnatramwaj@gmail.com

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz