O AKCJI

Witamy na blogu akcji „Ochota na tramwaj!” skierowanym do zwolenników trasy tramwajowej, łączącej pętlę Banacha z Rondem Zesłańców Syberyjskich.

Czy słyszeliście o planie budowy linii tramwajowej Wilanów - Bemowo?

Ta trasa tramwajowa (Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha – Pl. Unii Lubelskiej – Wilanów) już od 2006 roku [sic!]  została ujęta w „Planie rozwojowym sieci torowisk tramwajowych do roku 2020” (http://siskom.waw.pl/komunikacja/nowe-trasy-tramwajowe.pdf) jako posiadająca silne uzasadnienie funkcjonalne i ruchowe.

Podobno prace nad tą linią mają rozpocząć się w 2017 roku: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,15287852,Gdzie_budowac_nowe_linie_tramwajowe__Rewolucyjne_pomysly.html#TRLokWarsTxt

Jeżeli uda się zrealizować powyższy projekt, tramwaj połączy cztery dzielnice i usprawni komunikację także na odcinku ochockim na na trasie Pętla Banacha - Dworzec Zachodni, czyli ożywi ul. Bitwy Warszawskiej! Dlatego postanowiliśmy wyrazić swój głos, budując ponadpartyjną, niepolityczną koalicję między mieszkańcami, instytucjami, przedsiębiorcami i lokalnym samorządem oraz entuzjastami komunikacji szynowej na rzecz tej konkretnej linii tramwajowej. Działamy od września 2013 r.

W ramach akcji:

- zbieraliśmy podpisy pod petycją: http://tiny.pl/q5tv5
- zorganizowaliśmy grę miejską: http://tiny.pl/q5tvj
- przeprowadziliśmy debatę z przedstawicielami samorządu:http://tiny.pl/q5tvl
- napisaliśmy list do Wiceprezydenta m.st. Warszawy Michała Olszewskiego (i dostaliśmy odpowiedź!) http://tiny.pl/q5tbq
- zebraliśmy szerokie grono koalicjantów, m.in:

  • Urząd Dzielnicy Ochoty
  • Komisja Polityki Przestrzennej, Gospodarki Komunalnej i Środowiska Dzielnicy Ochoty
  • Informator Ochoty i Włoch
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej
  • Centrum Handlowe Blue City
  • Hotel Ibis
  • Och-Teatr
  • Klubokawiarnia „Mam Ochotę”
  • Sklep modelarski www.modelarnia.pl
  • Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM
  • Portal kulturalny Hello Warsaw!
  • Karimpol Polska Sp. z o.o.
  • Pribo Nieruchomości Sp. z o.o.
  • Capital Park S.A.


„TAK” DLA TRAMWAJU:

To główne powody, dla których uznajemy tę linię tramwajową za niezbędną. Jeżeli zgadzasz się z nimi, przyłącz się do naszej koalicji!

I.         Dworzec Centralny i Dworzec Wschodni posiadają zaplecze komunikacyjne,są punktami odniesienia zarówno dla centrum miasta, jak i Pragi. Ale...Dworzec Zachodni dla mieszkańców, przyjezdnych i podróżnych  to nadal nieprzystępny punkt na mapie miasta, do którego nie wiadomo jak sprawnie dotrzeć. W przyszłości planowana jest jego przebudowa, jednak nie trzeba czekać na nią samą, aby ułatwić pasażerom przesiadającym się tam dotarcie do swoich punktów docelowych – a ich na Ochocie trochę jest zlokalizowanych: licea, gimnazja, technika, dziesiątki biurowców, Akademia Pedagogiki Specjalnej, szpital na Banacha, szybko rozbudowujący się ochocki kampus UW, Uniwersytet Medyczny, który także ulega rozbudowie. Wielu z pasażerów przesiada się właśnie na Dworcu Zachodnim – nowe połączenie ułatwi ich podróż i skróci czas jej trwania.

II.        Trasa tramwajowa Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha – Pl. Unii Lubelskiej – Wilanów już od 2006 roku została ujęta w Planie rozwojowym sieci torowisk tramwajowych do roku 2020” jako posiadająca silne uzasadnienie funkcjonalne i ruchowe. Zapewni obsługę transportem szynowym południowego obszaru miasta, dostęp do obszaru centralnego oraz powiązanie Mokotowa, Ochoty i Woli. Połączenie komunikacyjne Ochoty z Wolą i Mokotowem, a także Mokotowa z Wolą bardzo kuleją – taka podróż trwa za długo. Dzięki nowej linii podróż z Centrum Ochoty do Centrum Woli i którejś z wolskich stacji drugiej linii metra potrwa tylko 10 minut. Podobnie z podróżą na Mokotów, więcej niż 10 minut nie zajmie podróż do stacji Pole Mokotowskie. Budowa tej linii pomogłaby rozładować korki, byłaby nowym kręgosłupem połączenia sąsiednich dzielnic.

III.       To korzystne rozwiązanie z punktu widzenia zmniejszenia emisji hałasu i zanieczyszczeń. Zgodnie ze studium wykonalności, jakie zostało wykonane dla tej trasy tramwajowej nie przewiduje się także dużych ograniczeń ruchu samochodowego.

IV.       Zwiększenie liczby pasażerów: Budowa nowej linii tramwajowej przełoży się konkretnie na zwiększenie liczby pasażerów podróżujących tramwajami po Ochocie. Do nowego tramwaju wsiądą nie tylko mieszkańcy Ochoty. Ułatwi ona podróż także tym, którzy przejeżdżają przez tę dzielnicę tranzytowo, ze względu na szybkość połączenia.

V.        Ożywienie okolicy: Ulica Bitwy Warszawskiej wymaga ożywienia! Dzięki nowej linii tramwajowej ludzie przestaną ją traktować jako nieprzyjemną, pustą i wymarłą. Większa ilość pasażerów, nowowygenerowane potoki pasażerskie rozwiną lokalną minigastronomię i punkty usługowe. Stanie się to okolica atrakcyjniejsza dla małych przedsiębiorców, z których usług będą mogli korzystać mieszkańcy i „pasażerowie-goście”.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz