wtorek, 5 stycznia 2016

Z Ochotą w 2016, czyli co się wydarzyło przez cały rok


Miniony rok był dla linii tramwajowej łączącej Dw. Zachodni z Wilanowem bardzo ważny. W połowie 2015 Miasto ustaliło, że linia ta powstanie oraz opracowało harmonogram dla całego procesu.

Czerwiec 2015:
2 czerwca Hanna Gronkiewicz Waltz ogłosiła listę inwestycji:
Nowy tabor, trasy i tramwaj na Gocław! Jest już ostateczna lista projektów związanych z komunikacją miejską, które - w latach 2014-2020 - zostaną dofinansowane z funduszy unijnych. Znalazła się na niej m.in. budowa trasy tramwajowej do Wilanowa i na osiedle Gocław. Zgodnie z przyjętą strategią konsekwentnie stawiamy na rozwój transportu szynowego w stolicy. Wybudujemy kilka nowych linii tramwajowych, które znacznie usprawnią dojazd do pracy i domów mieszkańcom Białołęki, Woli, Wilanowa i Pragi Południe. Będziemy kontynuowali wymianę taboru, powstanie również nowoczesna zajezdnia autobusowa Redutowa i zajezdnia tramwajowa Annopol. Na te wszystkie inwestycje przeznaczymy łącznie blisko 3 mld zł, z czego znaczną część dofinansuje nam UE. Na liście miejskich priorytetów znalazły się tak ważne dla mieszkańców inwestycje jak budowa linii tramwajowej na ul. M. Kasprzaka na odcinku Wolska – Skierniewicka oraz przedłużenie trasy tramwajowej na Tarchominie do pętli Winnica. Umieszczono na niej również zakup 130 nowoczesnych, niskoemisyjnych autobusów i rozbudowę zajezdni autobusowej Redutowa.


Wrzesień-październik 2015:

Ogłoszono przetarg na przygotowanie koncepcji  przebiegu linii tramwajowej już nie tylko od Dworca Zachodniego, ale z Woli: W przetargu wzięło udział 7 firm. Tramwaje Warszawskie mają  miesiąc na ich przeanalizowanie.


  •  Chociaż nie ma jeszcze oficjalnego planu wszystkich odcinków, w mediach pojawiają się mapki i spekulajce, jak planowana trasa mogłaby wyglądać: 
  • Za rok wybrana firma projektowa zaproponuje najlepsze rozwiązania, które Tramwaje Warszawskie będą mogły wykorzystać podczas starań o decyzję środowiskową. Trzeba sprawdzić przebieg torów w tunelu pod Dworcem Zachodnim oraz m.in. to, czy realne jest ich schowanie pod skrzyżowaniem ul. Banacha z Grójecką.
Wojciech Bartelski zapowiedział wpisanie wymogów dotyczących trawy do warunków przetargu na budowę linii do Wilanowa: - Zielone torowiska planujemy tu wszędzie, gdzie tylko się da - zaznacza. I wylicza odcinki przez ul. Banacha na Ochocie, na skraju Pola Mokotowskiego, wzdłuż ul. Rakowieckiej, pośrodku ul. Goworka, Spacerowej i dalej na Belwederskiej, Sobieskiego aż do al. Rzeczpospolitej w Miasteczku Wilanów.

Grudzień 2015:

Według Wojciecha Bartelskiego, wiceprezesa Tramwajów Warszawskich odpowiedzialnego za inwestycje, zaczęły się już konkretne przygotowania do budowy trasy Dworzec Zachodni - Wilanów. Teraz francusko-niemieckie konsorcjum Safege-Schuessler Plan przygotowuje za 3,5 mln zł koncepcję tej 10-kilometrowej linii przez Ochotę i skrajem Pola Mokotowskiego do Rakowieckiej, a dalej ul. Goworka, Spacerową, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej. Do końca 2016 r. będzie można wystąpić o decyzję środowiskową. Inwestycja wraz z dostawami 50 tramwajów ma się zacząć w latach 2019-20.


My trzymamy za wszystkie prace kciuki, aby na żadnym z etapów nie pominąć woli i racji mieszkańców i mamy nadzieję, że opinia publiczna będzie informowana o kolejnych krokach podejmowanych w tym kierunku. A na naszym odcinku ochockim pojawi się odpowiednia liczba przystanków! Wszystkiego dobrego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz