Dla wszystkich, którzy nie śledzili na bieżąco życia Warszawy (od niego też trzeba czasem odpocząć), publikujemy małą sierpniową ściągę.
W sierpniu nie zapadły żadne kluczowe decyzje w sprawie budowy linii tramwajowej, ale Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej.
Z podanych przez transport-publiczny.pl informacji wynika, że:
·
budowa
została podzielona na 6 odcinków. Najważniejsze dla mieszkańców Ochoty odcinki to: od Kasprzaka do Dworca
Zachodniego (Tunelowa) – A, od Dworca Zachodniego do Bitwy Warszawskiej
1920 r. – B
·
linia ma
zostać zrealizowana w postaci szybkiego tramwaju, a więc ze zmniejszoną liczbą
przystanków – zbliżoną do układu przystanków autobusowych linii
przyspieszonych. Przewidziano priorytety dla komunikacji szynowej.
·
W
przypadku odcinka od Kasprzaka do Dworca Zachodniego przewiduje się dwa
warianty przebiegu – wzdłuż Prymasa Tysiąclecia lub Ordona, z tunelem do Dworca
Zachodniego. Oprócz tego przewiduje się możliwość budowy dodatkowego torowiska
wzdłuż Krzyżanowskiego i Prądzyńskiego.
· W przypadku kolejnego odcinka do ul. Grójeckiej rozważane są dwa warianty – wzdłuż Alej Jerozolimskich do Ronda Zesłańców Syberyjskich, a następnie w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. albo w tunelu pod Parkiem Zachodnim. Jeden z wariantów zakłada możliwość rozwiązania ruchu na skrzyżowaniu z Grójecką w sposób bezkolizyjny (tunel dla tramwaju) – z zachowaniem wszystkich naziemnych przejść dla pieszych.
· W przypadku kolejnego odcinka do ul. Grójeckiej rozważane są dwa warianty – wzdłuż Alej Jerozolimskich do Ronda Zesłańców Syberyjskich, a następnie w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. albo w tunelu pod Parkiem Zachodnim. Jeden z wariantów zakłada możliwość rozwiązania ruchu na skrzyżowaniu z Grójecką w sposób bezkolizyjny (tunel dla tramwaju) – z zachowaniem wszystkich naziemnych przejść dla pieszych.
·
Zamówienie będzie podzielone na trzy etapy.
W pierwszym, w ciągu sześciu miesięcy od zawarcia umowy, wykonawca będzie
musiał przygotować wielowariantową koncepcję. Drugi etap polega na
przygotowaniu – w terminie dziewięciu miesięcy od zawarcia umowy – materiałów
dla decyzji środowiskowej dla każdego z zadań. W trzecim etapie wyłoniona firma
wykona ostateczną wersję opracowania. Wszystkie zadania mają być procedowane
niezależnie, przy czym zakłada się, że dla odcinków D i E zostanie wydana jedna
decyzja środowiskowa.
·
Tramwaje Warszawskie zakładają, że uzyskiwanie
decyzji da zadań B, D, E i F potrwa do końca listopada 2016 r., a dla zadań A i
C do końca czerwca 2017 r.
·
Oferty w
postępowaniu na koncepcję można składać do 17 września. O wyborze zadecydują
cena (80%) oraz metodologia (20%). Zgodnie z zamierzeniami i zapowiedziami
władz miasta trasa na odcinku Dw. Zachodni – Wilanów będzie realizowana w
ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz