środa, 2 września 2015

Sierpniowy przetarg

Witajcie po wakacjach! 

Dla wszystkich, którzy nie śledzili na bieżąco życia Warszawy (od niego też trzeba czasem odpocząć), publikujemy małą sierpniową ściągę.


W sierpniu nie zapadły żadne kluczowe decyzje w sprawie budowy linii tramwajowej, ale Tramwaje Warszawskie ogłosiły  przetarg na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej.

Z podanych  przez transport-publiczny.pl informacji wynika, że:

·         budowa została podzielona na 6 odcinków. Najważniejsze dla mieszkańców Ochoty odcinki to: od Kasprzaka do Dworca Zachodniego (Tunelowa) – A, od Dworca Zachodniego do Bitwy Warszawskiej 1920 r. – B

·         linia ma zostać zrealizowana w postaci szybkiego tramwaju, a więc ze zmniejszoną liczbą przystanków – zbliżoną do układu przystanków autobusowych linii przyspieszonych. Przewidziano priorytety dla komunikacji szynowej.

·         W przypadku odcinka od Kasprzaka do Dworca Zachodniego przewiduje się dwa warianty przebiegu – wzdłuż Prymasa Tysiąclecia lub Ordona, z tunelem do Dworca Zachodniego. Oprócz tego przewiduje się możliwość budowy dodatkowego torowiska wzdłuż Krzyżanowskiego i Prądzyńskiego.

·          W przypadku kolejnego odcinka do ul. Grójeckiej  rozważane są dwa warianty – wzdłuż Alej Jerozolimskich do Ronda Zesłańców Syberyjskich, a następnie w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. albo w tunelu pod Parkiem Zachodnim. Jeden z wariantów zakłada możliwość rozwiązania ruchu na skrzyżowaniu z Grójecką w sposób bezkolizyjny (tunel dla tramwaju) – z zachowaniem wszystkich naziemnych przejść dla pieszych.

·          Zamówienie będzie podzielone na trzy etapy. W pierwszym, w ciągu sześciu miesięcy od zawarcia umowy, wykonawca będzie musiał przygotować wielowariantową koncepcję. Drugi etap polega na przygotowaniu – w terminie dziewięciu miesięcy od zawarcia umowy – materiałów dla decyzji środowiskowej dla każdego z zadań. W trzecim etapie wyłoniona firma wykona ostateczną wersję opracowania. Wszystkie zadania mają być procedowane niezależnie, przy czym zakłada się, że dla odcinków D i E zostanie wydana jedna decyzja środowiskowa.

·          Tramwaje Warszawskie zakładają, że uzyskiwanie decyzji da zadań B, D, E i F potrwa do końca listopada 2016 r., a dla zadań A i C do końca czerwca 2017 r.  

·         Oferty w postępowaniu na koncepcję można składać do 17 września. O wyborze zadecydują cena (80%) oraz metodologia (20%). Zgodnie z zamierzeniami i zapowiedziami władz miasta trasa na odcinku Dw. Zachodni – Wilanów będzie realizowana w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.


Czekamy zatem na rozwiązanie przetargu i Wasze opinie, jak powinna przebiegać linia tramwajowa.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz