Dziś publikujemy odpowiedzi na nasze pytania od Pana burmistrza Wojciecha Komorowskiego, który reprezentuje Platformę Obywatelską.
1. Co wydarzyło się przez ostatnie 4 lata na rzecz
komunikacji szynowej na Ochocie? Jak Państwo działali w tej kwestii?
Przez ostatnie
cztery lata skupialiśmy się na dwóch „tramwajowych” projektach: prowadzimy,
przy okazji przygotowań do opracowania miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego, rozmowy dotyczące uporządkowania torowiska na pl. Narutowicza
oraz aktywnie wsparliśmy, m.in. w promocji, koalicję „Ochota na tramwaj”, zabiegającą
o budowę linii tramwajowej łączącej Dworzec Zachodni z Wilanowem.
2. Co znajduje się w Państwa programie wyborczym i
dotyczy rozwoju komunikacji szynowej na Ochocie?
Staramy się o zamianę na
obszarach zabytkowych torowisk na trawiaste – cichsze i lepiej wkomponowane w
zabytkową zabudowę. Nadal będziemy wspierać koalicję „Ochota na tramwaj” i
zabiegać o wpisanie linii łączącej Dworzec Zachodni z Wilanowem do Kontraktu Terytorialnego
dla województwa mazowieckiego, co będzie de
facto pierwszym istotnym krokiem w stronę realizacji tej inicjatywy.
3. Jak wyobrażają sobie Państwo komunikację szynową za
4 lata?
Przede wszystkim mamy
nadzieję, że zakończona zostanie wymiana taboru na tramwaje niskopodłogowe,
przyjazne dla osób starszych, z niepełnosprawnością, z wózkami dziecięcymi,
itp. Ważne jest, aby wszędzie, gdzie biegną linie tramwajowe, sygnalizacja
świetlna i organizacja ruchu były skonfigurowane tak, żeby priorytet w ruchu
drogowym miała komunikacja szynowa. Czekamy również – aktywnie lobbując – na
nowe linie, w tym od Dworca Zachodniego do Wilanowa.
4. Po wybudowaniu odcinka obwodnicy miasta ruch na jednej
z głównych arterii miasta i dzielnicy - ul. Grójeckiej - zmalał. Jak widzą
Państwo kwestię uspokojenia ruchu na tej ulicy?
Popieramy projekt ograniczenia
ruchu kołowego do dwóch pasów i wydzielenie z trzeciego drogi dla rowerów i
pasa postojowego, dzięki czemu będzie można zlikwidować miejsca parkingowe na
chodnikach. Nie wyobrażamy sobie tego bez rewaloryzacji zieleni w pasie
drogowym (czyli na „odzyskanym” chodniku), a także rewitalizacji Grójeckiej, dzięki
której z ulicy przelotowej zamieni się w główną arterię lokalną, przyjazną
mieszkańcom. W dalszej perspektywie czeka nas zapewne „wyprostowanie”
Grójeckiej przy pl. Narutowicza i przemiana tego miejsca w nieśpieszne,
zielone centrum Ochoty.
5. Jaki mają Państwo pomysł na rozwój infrastruktury rowerowej
na Ochocie?
W pierwszej kolejności
zależy nam na dokończeniu obecnie budowanej sieci dróg rowerowych. W 2015
r. realizowanych będzie szereg projektów rowerowych, które zostały wybrane
przez mieszkańców w ramach budżetu partycypacyjnego. Ważna sprawą jest dla nas
również bezpieczeństwo, stąd planujemy zorganizowanie akcji edukacyjnej dla
najmłodszych rowerzystów „Jeżdżę w kasku – jeżdżę bezpiecznie”.
6. 2 lata temu, podczas EURO 2012, uruchomiono na ul.
Żwirki i Wigury bus-pas, który miał na celu ułatwienie podróżującym z lotniska
dotarcie do Centrum Warszawy. Okazał się on znaczącym udogodnieniem dla
mieszkańców, których czas podróży komunikacją miejską na tym odcinku się
skrócił. Czy planujecie Państwo działania na rzecz jego przywrócenia? W jakich
innych miejscach można uruchomić bus-pasy na Ochocie?
Planujemy
wystąpienie do Zarządu Transportu Miejskiego i Zarządu Dróg Miejskich o dokonanie
ponownej analizy natężenia ruchu pod kątem wyznaczenia buspasów na
następujących ulicach: Grójeckiej na odcinku od pl. Narutowicza do wiaduktu
kolejowego, Żwirki i Wigury, a także na Bitwy Warszawskiej 1920 r., gdzie
wydaje się to obecnie najbardziej potrzebne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz