czwartek, 23 października 2014

Następny przystanek: wybory #3, odpowiedź od Burmistrza Komorowskiego

Witajcie!

Dziś publikujemy odpowiedzi na nasze pytania od Pana burmistrza Wojciecha Komorowskiego, który reprezentuje Platformę Obywatelską.


1. Co wydarzyło się przez ostatnie 4 lata na rzecz komunikacji szynowej na Ochocie? Jak Państwo działali w tej kwestii?
 Przez ostatnie cztery lata skupialiśmy się na dwóch „tramwajowych” projektach: prowadzimy, przy okazji przygotowań do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, rozmowy dotyczące uporządkowania torowiska na pl. Narutowicza oraz aktywnie wsparliśmy, m.in. w promocji, koalicję „Ochota na tramwaj”, zabiegającą o budowę linii tramwajowej łączącej Dworzec Zachodni z Wilanowem.
2. Co znajduje się w Państwa programie wyborczym i dotyczy rozwoju komunikacji szynowej na Ochocie?
Staramy się o zamianę na obszarach zabytkowych torowisk na trawiaste – cichsze i lepiej wkomponowane w zabytkową zabudowę. Nadal będziemy wspierać koalicję „Ochota na tramwaj” i zabiegać o wpisanie linii łączącej Dworzec Zachodni z Wilanowem do Kontraktu Terytorialnego dla województwa mazowieckiego, co będzie de facto pierwszym istotnym krokiem w stronę realizacji tej inicjatywy.
3. Jak wyobrażają sobie Państwo komunikację szynową za 4 lata?
Przede wszystkim mamy nadzieję, że zakończona zostanie wymiana taboru na tramwaje niskopodłogowe, przyjazne dla osób starszych, z niepełnosprawnością, z wózkami dziecięcymi, itp. Ważne jest, aby wszędzie, gdzie biegną linie tramwajowe, sygnalizacja świetlna i organizacja ruchu były skonfigurowane tak, żeby priorytet w ruchu drogowym miała komunikacja szynowa. Czekamy również – aktywnie lobbując – na nowe linie, w tym od Dworca Zachodniego do Wilanowa.
4. Po wybudowaniu odcinka obwodnicy miasta ruch na jednej z głównych arterii miasta i dzielnicy - ul. Grójeckiej - zmalał. Jak widzą Państwo kwestię uspokojenia ruchu na tej ulicy?
Popieramy projekt ograniczenia ruchu kołowego do dwóch pasów i wydzielenie z trzeciego drogi dla rowerów i pasa postojowego, dzięki czemu będzie można zlikwidować miejsca parkingowe na chodnikach. Nie wyobrażamy sobie tego bez rewaloryzacji zieleni w pasie drogowym (czyli na „odzyskanym” chodniku), a także rewitalizacji Grójeckiej, dzięki której z ulicy przelotowej zamieni się w główną arterię lokalną, przyjazną mieszkańcom. W dalszej perspektywie czeka nas zapewne „wyprostowanie” Grójeckiej przy pl. Narutowicza i przemiana tego miejsca w nieśpieszne, zielone centrum Ochoty.
5. Jaki mają Państwo pomysł na rozwój infrastruktury rowerowej na Ochocie?
W pierwszej kolejności zależy nam na dokończeniu obecnie budowanej sieci dróg rowerowych. W 2015 r. realizowanych będzie szereg projektów rowerowych, które zostały wybrane przez mieszkańców w ramach budżetu partycypacyjnego. Ważna sprawą jest dla nas również bezpieczeństwo, stąd planujemy zorganizowanie akcji edukacyjnej dla najmłodszych rowerzystów „Jeżdżę w kasku – jeżdżę bezpiecznie”.
6. 2 lata temu, podczas EURO 2012, uruchomiono na ul. Żwirki i Wigury bus-pas, który miał na celu ułatwienie podróżującym z lotniska dotarcie do Centrum Warszawy. Okazał się on znaczącym udogodnieniem dla mieszkańców, których czas podróży komunikacją miejską na tym odcinku się skrócił. Czy planujecie Państwo działania na rzecz jego przywrócenia? W jakich innych miejscach można uruchomić bus-pasy na Ochocie?
Planujemy wystąpienie do Zarządu Transportu Miejskiego i Zarządu Dróg Miejskich o dokonanie ponownej analizy natężenia ruchu pod kątem wyznaczenia buspasów na następujących ulicach: Grójeckiej na odcinku od pl. Narutowicza do wiaduktu kolejowego, Żwirki i Wigury, a także na Bitwy Warszawskiej 1920 r., gdzie wydaje się to obecnie najbardziej potrzebne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz