czwartek, 2 października 2014

Następny przystanek - wybory # 1, odpowiedzi od SLD

Cześć!

Zaczynamy naszą serię "Następny przystanek - wybory". Wysłaliśmy pytania dotyczące transportu publicznego na Ochocie do najważniejszych ugrupowań politycznych z Ochoty. Co tydzień będziemy publikować kolejne odpowiedzi.

Pierwsze odpowiedzi dostaliśmy od Pana Mariusza Oprządka z SLD:


1. Co wydarzyło się przez ostatnie 4 lata na rzecz komunikacji szynowej na Ochocie? Jak Państwo działali w tej kwestii?

Od zawsze popieram rozwój komunikacji miejskiej. W tygodniu pracy Mieszkańcy mogą mnie rano i popołudniu spotkać w autobusie 157:) Tak przemieszczam się do pracy zawodowej. Pełniąc funkcję radnego najczęściej na komisje i sesje rady docieram tramwajem, ale też ze względu na uwielbienie przez mojego 5-letniego syna komunikacji szynowej często przemieszczamy się po mieście właśnie tramwajem. Sobotnie i niedzielne podróże z synem SKM są już normą, to największa dla niego atrakcja. Często jesteśmy też gośćmi Muzeum Kolejnictwa:)

Jako radny zawsze byłem zwolennikiem inwestowania znacznych środków w transport publiczny. Kompetencje Rady Ochoty w tej kwestii są ograniczone, ale gdy tylko w porządku obrad stawała kwestia transportu publicznego zawsze byłem za jego rozwojem, unowocześnieniem i dostosowaniem do potrzeb mieszkańców. Aktywnie brałem udział w obronie linii autobusowych 175 i 521 oraz linii tramwajowej 25, gdy tylko docierały sygnały o możliwości ich likwidacji. 


2. Co znajduje się w Państwa programie wyborczym i dotyczy rozwoju komunikacji szynowej na Ochocie?

Moja tegoroczna kampania wyborcza będzie toczyła się wokół haseł: Mądrze, zdrowo, bezpiecznie i samorządnie. Mądrze i oszczędnie, z poszanowaniem środowiska, zdrowo, bez spalin, bezpiecznie i nowocześnie, samorządnie i na bazie zrównoważonego rozwoju...to chyba właśnie charakterystyka transportu szynowego:). Każda inicjatywa służąca rozwojowi transportu szynowego, z poszanowaniem innych możliwości poruszania się po mieście i uwzględniająca opinie mieszkańców, zyska moje wsparcie. 


3. Jak wyobrażają sobie Państwo komunikację szynową za 4 lata?

Nowoczesna i odpowiadająca potrzebom mieszkańców. 


4. Po wybudowaniu odcinka obwodnicy miasta ruch na jednej z głównych arterii miasta i dzielnicy - ul. Grójeckiej - zmalał. Jak widzą Państwo kwestię uspokojenia ruchu na tej ulicy?

Szczegółowa analiza ruchu na ulicy Grójeckiej, opinie mieszkańców, ekspertów determinują podjęcie decyzji w tej sprawie. Inicjatywy np. wyłączenia 1 pasa ruchu z przeznaczeniem na ścieżkę rowerową, miejsca postojowe czy ruch pieszy muszą zostać poprzedzone konsultacjami społecznymi. 


5. Jaki mają Państwo pomysł na rozwój infrastruktury rowerowej na Ochocie?

W tej kadencji podjęliśmy szereg inicjatyw dotyczących budowy ścieżek rowerowych. Ograniczone środki finansowe powodują, że nie możemy już teraz ich wszystkich zrealizować. Im więcej ścieżek rowerowych, tym lepiej. Cieszę się, że miałem okazję wesprzeć budowę ścieżki rowerowej Pole Mokotowskie - Park Szczęśliwice.  


6. 2 lata temu, podczas EURO 2012, uruchomiono na ul. Żwirki i Wigury bus-pas, który miał na celu ułatwienie podróżującym z lotniska dotarcie do Centrum Warszawy. Okazał się on znaczącym udogodnieniem dla mieszkańców, których czas podróży komunikacją miejską na tym odcinku się skrócił. Czy planujecie Państwo działania na rzecz jego przywrócenia? W jakich innych miejscach można uruchomić bus-pasy na Ochocie?

Przemieszczam się po naszym mieście komunikacją miejską, więc sam odczuwam jakim udogodnieniem są bus-pasy. Będę popierał wszystkie inicjatywy służące ich budowie, po wcześniejszej analizie specjalistów i na bazie opinii mieszkańców. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz