
Sesja miała charakter informacyjny,
przygotowujący do przekazania projektantom Parku Zachodniego pomysłu
zagospodarowania z uwagami mieszkańców, bowiem do 30 października
2015 ma zostać ukończony już projekt wykonawczy parku. Natomiast
zadaniem przedstawiciela spółki Tramwaje Warszawskie, Wojciecha
Bartelskiego, stało się przekazanie jak najaktualniejszej
informacji nt. przebiegu linii tramwajowej, postulowanej m.in. przez
naszą inicjatywę.
Zdaniem wiceburmistrza Dzielnicy Ochota – Grzegorza Wysockiego – niezwykle istotnym celem jest, aby jak najszybciej, jeszcze w tej kadencji samorządowej, zrealizować zarówno plan dotyczący Parku Zachodniego, jak i linii tramwajowej Dworzec Zachodni – Wilanów. Połączenie Ochoty z Mokotowem to sprawa nie cierpiąca zwłoki!
W kwestii planów budowy linii
tramwajowej, zostały przedstawione następujące ustalenia:
- w chwili obecnej Tramwaje Warszawskie są na etapie prac studyjnych, które zostaną przekazane prezydent m. st. Warszawy, a następnie przekazane do decyzji środowiskowej;
- rozpatrywane są 3 warianty poprowadzenia linii przez Ochotę:
- I wariant: środkiem pasa zieleni ul. Bitwy Warszawskiej 1920 (szerokość torowiska ok. 9m) z pętlą na ul. Banacha
- II wariant: zakłada, że na wysokości Medicoveru tramwaj będzie zjeżdżał w półtunel, a następnie wjeżdżał w tunel łączący z nowym terminalem Dworca Zachodniego
- III wariant: zakłada, że na wysokości ul. Szczęśliwickiej tramwaj będzie zjeżdżał w półtunel, a następnie wjeżdżał w tunel pod Parkiem Zachodnim
Tramwaje Warszawskie przychylają się
do wariantów z półtunelami i tunelami, ponieważ zmniejszy to
ilość przystanków i czas przejazdu.
Wojciech Bartelski (przedstawiciel
Tramwajów Warszawskich) przypomniał, że pod klasyczny układ ulic
był wcześniej przygotowany plan zagospodarowania, który
ostatecznie nie wszedł w życie. Odniósł się także do faktu, że
specjalnie pod perspektywę tramwaju został wtedy przygotowany tunel
kolejowy w Alei Prymasa Tysiąclecia, który obecnie funkcjonuje w
ruchu samochodowym.
Bartelski uspokajał, że wg oceny TW
nie wchodzi w grę opcja z pętlą w Parku Zachodnim, a tramwaj musi
dotrzeć do Dworca Zachodniego. Prawdopodobnie w ogóle nie będzie
dla tej linii pętli naziemnej na tym odcinku, tramwaj będzie
zawracał w tunelu Dworca Zachodniego.
Tramwaje Warszawskie poczynią również
wszelkie starania, aby do końca 2016 roku uzyskać wszystkie decyzje
środowiskowe przy konsultacji przebiegu linii z władzami dzielnicy
Ochota oraz mieszkańcami. Budowa linii ma rozpocząć się w 2019
roku, a do jej prowadzenia potrzebny będzie 15-20 metrowy pas
przeznaczony na prace drogowe.
Głównymi celami TW przy realizacji
inwestycji jest maksymalny komfort podróżowania oraz jak największa
symbioza z przyrodą, dlatego podtrzymują zdanie o jak najkrótszym
przebiegu tejże linii tramwajowej.
Dalszy ciąg linii tramwajowej ma
prowadzić osią ul. Bitwy Warszawskiej 1920 i ul. Grójeckiej,
południowym krańcem ul. Banacha i przecinać ul. Żwirki i Wigury.
Następnie głosowano stanowisko Rady
Dzielnicy ws. zagospodarowania Parku Zachodniego i budowy linii
tramwajowej http://iochota.pl/mobile/actions/news/16458.
Radni
głosami 16 za, przy 1 przeciw i 1 wstrzymującym się, przyjęli
stanowisko w którym wyrażają zadowolenie z faktu, że w
najbliższych latach zostaną zrealizowanie dwie ważne inwestycje, o
które od lat zabiegali mieszkańcy i ochocki samorząd.
Niebawem rozpoczną
się konsultacje oraz zostaną zwołane osobne sesje Rady Dzielnicy
Ochota ws.:
- zagospodarowania Parku Zachodniego,
- stanowiska wobec szczegółowego przebiegu ochockiego odcinka linii tramwajowej,
- stanowiska wobec przebiegu linii tramwajowej przez Pole Mokotowskie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz