czwartek, 11 września 2014

Kontrakt Terytorialny - nadzieja na pomyślne negocjacje

To będzie trudny okres. Rozpoczęły się kampanie wyborcze i wielu lokalnych polityków będzie obiecywało "cuda". My działam już ponad rok i w cuda nie wierzymy. Staramy się natomiast sumiennie zdobywać informacje, co jakiś czas natykając się na nowe wiadomości,  np. o tramwaju na Wolę, o którym nikt nie mówił przez ostatni rok.

Ostatnią szansą na nasza linię jest Kontrakt Terytorialny, nad którym za chwilę rozpoczną się negocjacje. W tym celu napisaliśmy list do marszałka Województwa Mazowieckiego pana Adama Struzika.




Szanowny Panie Marszałku,

Dzięki informacjom udzielonym nam w Mazowieckim Biurze Planowania Regionalnego wiemy, że za chwilę rozpoczną się negocjacje w sprawie Kontraktu Terytorialnego dla woj. Mazowieckiego. Dlatego zwracamy się z uprzejma prośbą, aby mieć na uwadze starania grupy mieszkańców z Ochoty i ich ponad roczną pracę na rzecz budowy odcinka linii tramwajowej łączącej Dworzec Zachodni z Pętlą Banacha (a dalej z Mokotowem i Wilanowem). 

Nasza koalicja „Ochota na tramwaj” zyskała poparcie wśród przedstawicieli lokalnej społeczności, przedstawicieli instytucji, organizacji pozarządowym i przedsiębiorców (dołączamy list poparcia). Jako mieszkańcy Ochoty pragniemy miasta „dla ludzi”, w którym jednym priorytetów jest dobrze zorganizowana i przyjazna komunikacja miejska. Wiemy, że budowa całej linii, łączącej Wilanów z Bemowem była długo na liście priorytetów przyszłych realizacji.  

Jako koalicja społeczna  od ponad roku próbujemy się dowiedzieć, kiedy będzie realizowana część trasy, biegnąca przez Ochotę i w jakich dokumentach są lub będą zapisane ustalenia w tej sprawie. Informacje o budowie tej linii zmieniały się z miesiąca na miesiąc, ostatecznie pozostawiając wszystkich mieszkańców i media w niewiedzy. Naszym ostatnim punktem odniesienia jest Kontrakt Terytorialny, więc wierzymy, że na poziomie wojewódzkim nasze starania nie zostaną zbagatelizowane.

Nasza akcja ma charakter pozytywny i obywatelski. Chcemy pokazać, jak ważny jest dla nas rozwój tej części Ochoty, ponieważ tutaj żyjemy i pracujemy. Zrównoważony rozwój to także  priorytet w całej Unii Europejskiej. Chcielibyśmy, aby poszczególne części Warszawy miały szansę na równomierny rozwój. Do tego potrzebne jest wygodne połączenie Dworca Zachodniego z resztą miasta, nowoczesna komunikacja tramwajowa i ścisła współpraca z mieszkańcami.

W imieniu wszystkich podmiotów, popierających koalicje „Ochota na tramwaj” zwracamy się zatem z uprzejmą prośbą o wzięcie pod uwagę naszych starań przy podejmowaniu  decyzji w sprawie budowy odcinkach linii tramwajowej, łączącego Pętlę Banacha z Rondem Zesłańców Syberyjskich, czyli tak ważnym na mapie Warszawy – Dworcem Zachodnim PKP. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas podpisy, ogromne zainteresowanie grą miejską „Ochota na tramwaj”,  nasze sumienne monitorowanie postępów prac nad planem budowy i poparcie lokalnych mediów są wystarczającym dowodem na ważność tej sprawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz