Warszawa, dn. 25.03.2014 r.
Do:
Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz
Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5, pok. 129
00-950 Warszawa
Jesteśmy grupa mieszkańców, przedsiębiorców, przedstawicieli instytucji kultury i organizacji pozarządowych, którzy od września 2013 roku tworzą koalicję „Ochota na tramwaj”. Działamy ponadpartyjnie i oddolnie na rzecz budowy linii tramwajowej, łączącej Dworzec Zachodni z Pętlą Banacha, a docelowo z Mokotowem i Wilanowem. Zależy nam na równomiernym rozwoju naszej dzielnicy (i całego miasta), aby była przyjazna dla mieszkańców i dobrze skomunikowana. Od momentu założenia koalicji regularnie działamy w tym celu. Prowadzimy kampanię online, bloga, monitorujemy działania miejskie. Zebraliśmy także podpisy mieszkańców pod petycją, która została złożona na ręce wiceprezydenta Warszawy – p. Michała Olszewskiego. Zorganizowaliśmy grę miejską „Ochota na tramwaj” i doprowadziliśmy do debaty między mieszkańcami, lokalnymi władzami oraz przedstawicielami miejskiego samorządu. Wszyscy zgodnie potwierdzają, że powstanie tej linii jest niezbędne, a wyniki badania zleconego przez Ratusz Miasta Stołecznego Warszawy wykazały, że linia ta powinna być na liście inwestycji priorytetowych.
Podstawowe argumenty, które przemawiają za podjęciem decyzji, umożliwiającej rozpoczęcie prac nad budowa tej linii można zawrzeć w kilku najważniejszych punktach.
Przede wszystkim:
I. Skomunikowanie Dworca Zachodniego z resztą miasta:
Dworzec Centralny i Dworzec Wschodni posiadają zaplecze komunikacyjne, są punktami odniesienia zarówno dla centrum miasta, jak i Pragi. Ale...Dworzec Zachodni dla mieszkańców, przyjezdnych i podróżnych to nadal nieprzystępny punkt na mapie miasta, do którego nie wiadomo jak sprawnie dotrzeć. W przyszłości planowana jest jego przebudowa, jednak nie trzeba czekać na nią samą, aby ułatwić pasażerom przesiadającym się tam dotarcie do swoich punktów docelowych, zlokalizowanych także na Ochocie (licea, gimnazja, technika, dziesiątki biurowców, Akademia Pedagogiki Specjalnej, szpital na Banacha, szybko rozbudowujący się ochocki kampus UW, Uniwersytet Medyczny, który także ulega rozbudowie). Wielu z pasażerów przesiada się właśnie na Dworcu Zachodnim – nowe połączenie ułatwi ich podróż i skróci czas jej trwania. W nowoczesnej aglomeracji tak ważny punkt, jak dworzec, powinien być najlepiej skomunikowany z resztą miasta.
II. Budowa jest już od dawna zaplanowana:
Dw. Zachodni -
Banacha – Pl. Unii Lubelskiej – Wilanów już od 2006 roku została ujęta w „Planie rozwojowym sieci torowisk
tramwajowych do roku 2020” jako posiadająca
silne uzasadnienie funkcjonalne i ruchowe. Zapewni obsługę transportem szynowym
południowego obszaru miasta, dostęp do obszaru centralnego oraz powiązanie
Mokotowa, Ochoty i Woli. Połączenie komunikacyjne Ochoty z Mokotowem i
Wilanowem bardzo kuleje – taka podróż trwa za długo. Dzięki nowej linii podróż
z Centrum Ochoty na Mokotów znacznie się
skróci. Budowa tej linii pomogłaby rozładować korki, byłaby nowym kręgosłupem
połączenia sąsiednich dzielnic.
III. Ekologiczna
forma transportu miejskiego:
To korzystne rozwiązanie z punktu
widzenia zmniejszenia emisji hałasu i zanieczyszczeń. Zgodnie ze studium
wykonalności, jakie zostało przygotowane dla tej trasy tramwajowej nie
przewiduje się także dużych ograniczeń ruchu samochodowego.
III. Transport dla całej Warszawy:
III. Transport dla całej Warszawy:
IV. Ożywienie okolicy:
Dlatego zwracamy się do pani Prezydent z uprzejmą prośbą o wydanie oficjalnego stanowiska w sprawie budowy linii tramwajowej Dworzec Zachodni - Wilanów. Prosimy o informację, na jakim etapie są obecnie prace nad budową tej linii i kiedy zostanie podjęta oficjalna decyzja.
Po szeregu działań, jakie prowadzimy od kilku miesięcy, chcielibyśmy poznać odpowiedź władz na nasze pytania i postulaty. Liczne konsultacje doprowadziły nas do przekonania, że ta kwestia nie jest jedynie mrzonką – linia tramwajowa, o jakiej mowa, może powstać, ale tylko z Państwa pomocą i aprobatą.
Ochota jest sercem Warszawy i miejscem, o które dbamy, dlatego tak walczymy o sprawny transport. Prosimy o uwzględnienie naszego głosu (mieszkańców) i zwrócenie uwagi na działania, które dotychczas podjęliśmy. Naszemu miastu potrzebne jest porozumienie, współpraca międzysektorowa i dbający o interesy zwykłych ludzi samorząd.
Z
poważaniem Koalicja
„Ochota na tramwaj”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz