wtorek, 25 marca 2014

Czekając na tramwaj, cz.5 - czy Ratusz usłyszy ponownie nasze argumenty?



Nasze pierwsze kroki kierujemy w stronę Ratusza i pani Prezydent. Dzisiaj został wysłany pierwszy list do Pani Hanny Gronkiewicz Waltz. Liczymy na szybką odpowiedź z nadzieją na dobre informacje.




Warszawa, dn. 25.03.2014 r.


Do:
Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz
Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5, pok. 129
00-950 Warszawa
 Szanowna Pani Prezydent,

Jesteśmy grupa mieszkańców, przedsiębiorców, przedstawicieli instytucji kultury i organizacji pozarządowych, którzy od września 2013 roku tworzą koalicję „Ochota na tramwaj”. Działamy ponadpartyjnie i oddolnie na rzecz budowy linii tramwajowej, łączącej Dworzec Zachodni z Pętlą Banacha, a docelowo z Mokotowem i Wilanowem.  Zależy nam na równomiernym rozwoju naszej dzielnicy (i całego miasta), aby była przyjazna dla mieszkańców i dobrze skomunikowana. Od momentu założenia koalicji regularnie działamy w tym celu. Prowadzimy kampanię online, bloga, monitorujemy działania miejskie. Zebraliśmy także podpisy mieszkańców pod petycją, która została złożona na ręce wiceprezydenta Warszawy – p. Michała Olszewskiego. Zorganizowaliśmy grę miejską „Ochota na tramwaj” i doprowadziliśmy do debaty między mieszkańcami, lokalnymi władzami oraz przedstawicielami miejskiego samorządu. Wszyscy zgodnie potwierdzają, że powstanie tej linii jest niezbędne, a wyniki badania zleconego przez Ratusz Miasta Stołecznego Warszawy wykazały, że linia ta powinna być na liście inwestycji priorytetowych.

Podstawowe argumenty, które przemawiają za podjęciem decyzji, umożliwiającej rozpoczęcie prac nad budowa tej linii można zawrzeć w kilku najważniejszych punktach.

Przede wszystkim:

I.              Skomunikowanie Dworca Zachodniego z resztą miasta:

Dworzec Centralny i Dworzec Wschodni posiadają zaplecze komunikacyjne, są punktami odniesienia zarówno dla centrum miasta, jak i Pragi. Ale...Dworzec Zachodni dla mieszkańców, przyjezdnych i podróżnych  to nadal nieprzystępny punkt na mapie miasta, do którego nie wiadomo jak sprawnie dotrzeć. W przyszłości planowana jest jego przebudowa, jednak nie trzeba czekać na nią samą, aby ułatwić pasażerom przesiadającym się tam dotarcie do swoich punktów docelowych, zlokalizowanych także na Ochocie (licea, gimnazja, technika, dziesiątki biurowców, Akademia Pedagogiki Specjalnej, szpital na Banacha, szybko rozbudowujący się ochocki kampus UW, Uniwersytet Medyczny, który także ulega rozbudowie). Wielu z pasażerów przesiada się właśnie na Dworcu Zachodnim – nowe połączenie ułatwi ich podróż i skróci czas jej trwania. W nowoczesnej aglomeracji  tak ważny punkt, jak dworzec, powinien być najlepiej skomunikowany z resztą miasta. 

II.            Budowa jest już od dawna zaplanowana:

Dw. Zachodni - Banacha – Pl. Unii Lubelskiej – Wilanów już od 2006 roku została ujęta w Planie rozwojowym sieci torowisk tramwajowych do roku 2020” jako posiadająca silne uzasadnienie funkcjonalne i ruchowe. Zapewni obsługę transportem szynowym południowego obszaru miasta, dostęp do obszaru centralnego oraz powiązanie Mokotowa, Ochoty i Woli. Połączenie komunikacyjne Ochoty z Mokotowem i Wilanowem bardzo kuleje – taka podróż trwa za długo. Dzięki nowej linii podróż z Centrum Ochoty na Mokotów  znacznie się skróci. Budowa tej linii pomogłaby rozładować korki, byłaby nowym kręgosłupem połączenia sąsiednich dzielnic.


 III.       Ekologiczna forma transportu miejskiego:


To korzystne rozwiązanie z punktu widzenia zmniejszenia emisji hałasu i zanieczyszczeń. Zgodnie ze studium wykonalności, jakie zostało przygotowane dla tej trasy tramwajowej nie przewiduje się także dużych ograniczeń ruchu samochodowego. 

III.           Transport dla całej Warszawy:

Budowa nowej linii tramwajowej przełoży się konkretnie na zwiększenie liczby pasażerów podróżujących tramwajami po Ochocie. Do nowego tramwaju wsiądą nie tylko mieszkańcy Ochoty. Ułatwi ona podróż także tym, którzy przejeżdżają przez tę dzielnicę tranzytowo, ze względu na szybkość połączenia.

 IV.          Ożywienie okolicy:

Ulica Bitwy Warszawskiej wymaga ożywienia! Dzięki nowej linii tramwajowej ludzie przestaną ją traktować jako nieprzyjemną, pustą i wymarłą. Większa ilość pasażerów, nowowygenerowane potoki pasażerskie rozwiną lokalną minigastronomię i punkty usługowe. Stanie się to okolica atrakcyjniejsza dla małych przedsiębiorców, z których usług będą mogli korzystać mieszkańcy i „pasażerowie-goście”. Obecnie potencjał ul. Bitwy Warszawskiej nie jest wykorzystany. Okolica nie ma szansy na rozwój.

Dlatego zwracamy się do pani Prezydent z uprzejmą prośbą o wydanie oficjalnego stanowiska w sprawie budowy linii tramwajowej Dworzec Zachodni - Wilanów. Prosimy o informację, na jakim etapie są obecnie prace nad budową tej linii i kiedy zostanie podjęta oficjalna decyzja. 

Po szeregu działań, jakie prowadzimy od kilku miesięcy, chcielibyśmy poznać odpowiedź władz na nasze pytania i postulaty. Liczne konsultacje doprowadziły nas do przekonania, że ta kwestia nie jest jedynie mrzonką – linia tramwajowa, o jakiej mowa, może powstać, ale tylko z Państwa pomocą i aprobatą. 

Ochota jest sercem Warszawy i miejscem, o które dbamy, dlatego tak walczymy o sprawny transport. Prosimy o uwzględnienie naszego głosu (mieszkańców) i zwrócenie uwagi na działania, które dotychczas podjęliśmy. Naszemu miastu potrzebne jest porozumienie, współpraca międzysektorowa i dbający o interesy zwykłych ludzi samorząd. 


Z poważaniem Koalicja „Ochota na tramwaj”       


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz