wtorek, 17 września 2013

Zaczynamy! Dzień dobry!



Witamy na blogu akcji „Ochota na tramwaj!” skierowanym do zwolenników trasy tramwajowej, łączącej pętlę Banacha z Rondem Zesłańców Syberyjskich. 


Przygotowujemy nasza akcję już od kilku tygodni, ale dzisiaj ruszamy online. Zachęcamy Was do poparcia tej inicjatywy i włączenia się do koalicji.



Zatem kilka słów o tym, dlaczego:



Uznaliśmy, że to najlepsza okazja, aby wyrazić swój głos!

Niewątpliwie nasze miasto staje się dynamiczną metropolią, gdzie przyjeżdża, dojeżdża i żyje na co dzień coraz więcej z nas. Pora zadbać o jakość miejskiego funkcjonowania: szybki dostęp komunikacyjny do głównych punktów tranzytowych (dworce, lotniska, trasy szybkiego ruchu) oraz możliwość płynnego poruszania się z jednej do drugiej dzielnicy. Ta koncepcja jest zgodna ze „Strategią rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 roku”, która weszła w życie z dniem podjęcia, czyli 24 listopada 2005 roku. Założeniem celu operacyjnego 1.6. jest „poprawa jakości życia i bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy”, a w tym: „zapewnienie sprawnego i bezpiecznego przemieszczania.się w mieście osób i towarów” (!). Jak czytamy w powyższym dokumencie: „Pragniemy, aby mieszkańcy stolicy czuli się w niej dobrze. Chcemy pokonać dystans, jaki dzieli pod niektórymi względami Warszawę od innych stolic europejskich. Wymaga to poprawy w wielu dziedzinach, poczynając od administracji poprzez zmiany w oświacie, ochronie zdrowia, pomocy społecznej, na bezpieczeństwie kończąc. Pierwszy cel strategiczny uwzględnia także usprawnienia infrastruktury drogowej i komunikacyjnej”. To nas osobiście bardzo cieszy! Co więcej: „Podstawą systemu transportowego Warszawy będzie transport publiczny. Jego jakość zadecyduje o sprawnym funkcjonowaniu całej metropolii. Priorytetowo traktujemy rozwój transportu szynowego – metra, tramwaju oraz kolei.” . Po takiej deklaracji uważamy nasze stanowisko w sprawie tramwaju za jeszcze bardziej stosowne!

Trasa tramwajowa z Woli przez Ochotę, a dalej Mokotów aż do Wilanowa jest według nas niezbędna do prawidłowego rozwoju komunikacyjnego Warszawy. Uważamy,   że ze względu na stan miejskich finansów mogłaby  być budowana etapami, bo bardziej sprzyjające czasy nie nastąpią szybko. Chociaż ten jeden odcinek nie musi czekać do 2020 roku!


„TAK” DLA TRAMWAJU:

To główne powody, dla których uznajemy tę linię tramwajową za niezbędną. Jeżeli zgadzasz się z nimi, przyłącz się do naszej koalicji!

I.              Dworzec Centralny i Dworzec Wschodni posiadają zaplecze komunikacyjne,są punktami odniesienia zarówno dla centrum miasta, jak i Pragi. Ale...Dworzec Zachodni dla mieszkańców, przyjezdnych i podróżnych  to nadal nieprzystępny punkt na mapie miasta, do którego nie wiadomo jak sprawnie dotrzeć. W przyszłości planowana jest jego przebudowa, jednak nie trzeba czekać na nią samą, aby ułatwić pasażerom przesiadającym się tam dotarcie do swoich punktów docelowych – a ich na Ochocie trochę jest zlokalizowanych: licea, gimnazja, technika, dziesiątki biurowców, Akademia Pedagogiki Specjalnej, szpital na Banacha, szybko rozbudowujący się ochocki kampus UW, Uniwersytet Medyczny, który także ulega rozbudowie. Wielu z pasażerów przesiada się właśnie na Dworcu Zachodnim – nowe połączenie ułatwi ich podróż i skróci czas jej trwania.

II.            Trasa tramwajowa Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha – Pl. Unii Lubelskiej – Wilanów już od 2006 roku została ujęta w „Planie rozwojowym sieci torowisk tramwajowych do roku 2020” jako posiadająca silne uzasadnienie funkcjonalne i ruchowe. Zapewni obsługę transportem szynowym południowego obszaru miasta, dostęp do obszaru centralnego oraz powiązanie Mokotowa, Ochoty i Woli. Połączenie komunikacyjne Ochoty z Wolą i Mokotowem, a także Mokotowa z Wolą bardzo kuleją – taka podróż trwa za długo. Dzięki nowej linii podróż z Centrum Ochoty do Centrum Woli i którejś z wolskich stacji drugiej linii metra potrwa tylko 10 minut. Podobnie z podróżą na Mokotów, więcej niż 10 minut nie zajmie podróż do stacji Pole Mokotowskie. Budowa tej linii pomogłaby rozładować korki, byłaby nowym kręgosłupem połączenia sąsiednich dzielnic.

III.       To korzystne rozwiązanie z punktu widzenia zmniejszenia emisji hałasu i zanieczyszczeń. Zgodnie ze studium wykonalności, jakie zostało wykonane dla tej trasy tramwajowej nie przewiduje się także dużych ograniczeń ruchu samochodowego.

IV.          Zwiększenie liczby pasażerów: Budowa nowej linii tramwajowej przełoży się konkretnie na zwiększenie liczby pasażerów podróżujących tramwajami po Ochocie. Do nowego tramwaju wsiądą nie tylko mieszkańcy Ochoty. Ułatwi ona podróż także tym, którzy przejeżdżają przez tę dzielnicę tranzytowo, ze względu na szybkość połączenia.

V.           Ożywienie okolicy: Ulica Bitwy Warszawskiej wymaga ożywienia! Dzięki nowej linii tramwajowej ludzie przestaną ją traktować jako nieprzyjemną, pustą i wymarłą. Większa ilość pasażerów, nowowygenerowane potoki pasażerskie rozwiną lokalną minigastronomię i punkty usługowe. Stanie się to okolica atrakcyjniejsza dla małych przedsiębiorców, z których usług będą mogli korzystać mieszkańcy i „pasażerowie-goście”.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz